Blog

Arama / Filtreleme
K2 Vitamini Terafit 21-01-2020

Yazar : Dyt. Cihan Hallak

Beslenme

K2 Vitamini Nedir?

K2 Vitamini Nedir ve Ne İşe Yarar

Kalp sağlığı için beslenmeyi düşündüğünüzde yumurta, tam yağlı peynirler, dana ciğeri akla gelen yiyecek türleri olmayabilir. Ancak son yıllarda kardiyovasküler sağlık alanında en çok araştırılan besin maddelerinden birinin bu yiyeceklerde bulunan K2 vitamini olduğunu bilmek biraz şaşırtıcı olabilir.

2019’da International Journal of Moleculer Sciences’ta yayınlanan araştırmaya göre K2 vitaminin faydaları arasında bebek ve çocuklarda büyümeye, doğurganluğa, beyin fonksiyonlarına, kemik ve diş sağlığına yardımcı olduğu yer alıyor. Ne yazık ki birçok insan beslenmesinde K2 vitamininden yararlanamıyor.

K1 vitamini çoğunlukla yeşil yapraklı sebzelerde bulunurken K2 vitamini ise otla beslenmiş hayvan etlerinde peynirlerde ve yumurta gibi hayvansal kaynaklı gıdalarda bulunuyor. Ayrıca bağırsak mikrobiyatası tarafından üretiliyor.

K vitamini kategorisine giren farklı bileşikler olan K1 ve K2 vitamini: K1 vitamini flokinon olarak K2 ise menakinon olarak bilinir. Diğer birçok vitamine kıyasla son zamanlarda keşfedilen K2 vitamininin vücutta birçok işlevi vardır. Ancak en önemlisi vücutta kalsiyumun kullanmasına yardımcı olmak ve kalp hastalıklarına neden olacak arter kireçlenmesini önlemektir. Yapılan çalışmalar bu vitaminin eksikliğinde osteoporoz da dahil olmak üzere hastalıklarla ilişkisi olduğunu göstermektedir. K2 vitamini kalsiyumun yanlış yerlerde özellikle yumuşak dokularda birikmesini önler. Düşük K2 vitamini alımı arterlerde plak oluşumuna, dişlerde tartar oluşumuna, artrit semptomlarına, azalmış esnekliğe, ağrıya neden olan doku sertliğine neden olabilir.

Journal of Nutrition and Metabolism dergisinde yayınlanan çalışmada bazı bulgular K2 vitaminin anti inflamatuar olduğunu ve kansere karşı koruma sağlayabileceğini göstermiştir.

 

K2 ve MK7-MK4 arasındaki fark nedir?

K2, ‘MK’ olarak kısaltılan menakinon gruplarından oluşur. MK7 (menakinon-7) ve MK4(menakinon-4) K2 vitaminine atfedilen yararları sağlayan bir menakinon türüdür.

 

K2 Vitaminin Yararları:

  • Kalsiyumun vücuttaki birikimini kontrol eder.
  • Kardiyovasküler sistemi korur.
  • İskelet ve diş sağlığını destekler.
  • Kanserden korur.
  • Romatoid Artrit hasarından korur.
  • Hormonal dengeyi sağlar.
  • Böbrek sağlığını korur.

 

 

K2 vitamini Kaynakları:

K1 vitamini çoğunlukla sebzelerde bulunur. K2 vitamini ise çoğunlukla hayvansal kaynaklı gıdalarda ve fermente ürünlerde bulunur.

K2 vitamini yağda çözünen bir vitamindir. Bu nedenlerle yağ , doymuş yağ ve kolesterol içeren hayvansal kaynaklı gıdalarda bulunur.

Dana ciğeri, sert peynirler(Gouda peyniri, Pecorino romano, gravyer peyniri, cheddar peyniri vb.)

Tavuk eti, yumurta sarısı, tereyağı, tam yağlı süt

 

Günlük K2 vitamini ihtiyacı ne kadar?

Yetişkinlerde K2 vitamini gereksinimi günlük minimum 90-120 mikrogram arasındadır. Genel olarak mevcut sağlığa göre doz ayarlaması yapılabilir. Yüksek kalp hastalığı riski ya da kemik kaybı olan kişilerde dozaj arttırılabilir.

Terafit

TeraFit Psikoloji & Beslenme Danışmanlığı Hizmetleri ve Sağlıklı Yaşam Merkezi

Ahmediye Mahallesi Halk Caddesi No:27 Kat:3 34672 Üsküdar/İstanbul Türkiye

Salı-Cuma :

09:00-18:00

Cumartesi-Pazar :

09:00-14:00

Pazartesi :

Kapalı

Bilgi Almak İçin Bize Ulaşın